Melbourne & Bendigo - Reisverslag uit Bendigo, Australië van Jacco&Wesley Rijstenbil/Koetsheid - WaarBenJij.nu Melbourne & Bendigo - Reisverslag uit Bendigo, Australië van Jacco&Wesley Rijstenbil/Koetsheid - WaarBenJij.nu

Melbourne & Bendigo

Door: JaccoWesley

Blijf op de hoogte en volg Jacco&Wesley

26 Maart 2012 | Australië, Bendigo

Daar zijn we weer..In ons laatste bericht beschreven we we dat we weg zouden gaan uit de druiven op naar Melbourne. Zo gezegd zo gedaan. Vanaf Barossa Valley zijn we met de auto via Adelaide naar de zuidkust gereden om zo via de kust naar melbourne te rijden. Wat een rit.. we hebben er drie dagen over gedaan, maar het was prachtig. De eerste avond onderweg op zoek naar een camping hadden we onze eerste road-kill al te pakken:) Bizar hoeveel wild er overal rondloopt daar. Iedereen adviseert ook om tussen dusk en dawn niet te rijden als je je grill schoon wilt houden:) De Great Ocean road was schitterend. We hebben onder andere de Erskine falls bezocht en zijn regelmatig op mooie "look-outs" gestopt. Aangekomen in Melbourne bij wat vrienden verbleven en paraat gemaakt voor het festival. De weg naar het festival was bijna even spectaculair als het festival zelf. Kleine slingerweggetjes zonder vangrail door het regenwoud waar we regelmatig loggertrucks tegemoet kwamen. Was m af en toe wel even knijpen. De rit duurde enkele reis 7 uur. (om even aan te geven wat de afstanden zijn hier)
Het festival was super tof. Veel mensen leren kennen en er werd zelfs en jungle hike georganiseerd.

Na het festival nog een weekje in Melbourne gezeten. Beetje relaxen en werk zoeken. Na een paar emails verstuurd te hebben op inet kreeg wes na tien minuten op de fiets al een telefoontje. En weer BAM! een baantje! Wie wil deze frisse en ondertussen gebruinde hollandse knapen nou niet in bedrijf! Alsof we nooit zijn weggeweest staan we nu weer tomaten te plukken. Dit keer in Bendigo, 1,5 uur boven Melbourne. We werken bij een ouder stel met twee kinderen op een boerderij met paarden schapen en een koe. We runnen de kas praktisch met zn 2en, bepalen onze eigen tijden en hebben alle vrijheid.
Er is niet heel veel te beleven maar we hebben ons eigen huis waar we kunnen vertoeven, en dat is ook wel weer eens fijn. We zitten in een mooie uitgestrekte vallei waar alleen rond wandelend al leuk genoeg kan zijn.

Komende tijd zal er dus niet heel veel spannends op dit blog gebeuren aangezien we veel proberen te werken.

Tot laterrrrr!

  • 26 Maart 2012 - 11:31

    Mom En Hans:

    Jongens weer geweldig om te zien/lezen. wat een prachtige trip naar Bendigo, blij dat ik niet wist hoe smal die wegen daar kunnen zijn.
    leuke fotos weer, we genieten iedere keer weer van wat jullie te vertellen en te laten zien hebben.
    Fijn dat jullie nu een huisje hebben, ff relaxen en werken.
    Lijkt me goed vol te houden.Zo te zien missen jullie Nederland niet....
    Nou jolly swagmen, enjoy en tot volgende keer.
    we denken aan jullie dikke kus xx

  • 27 Maart 2012 - 19:11

    Moes/Madzy:

    Hoi wereldreizigers,
    Zo te zien en te lezen gaat het volgens mij geweldig met jullie. Wat een indrukwekkende foto's ! Die smalle wegen zonder vangrail vind ik wat minder,ben blij dat ik alles niet weet. Wat een overbezorgde moeders hè. Leuk huisje ,volgens mij van alle gemakken voorzien. Ik kijk weer uit naar het volgende verhaal en de foto's. Veel succes met alles en geniet ervan. Dikke knuffel voor jullie van moes/madzy

  • 28 Maart 2012 - 21:20

    Bertha Strating:

    Wat een verhalen, foto's, avontuur enz. Echt leuk om te lezen dat jullie het zo naar je zin hebben, leuk ook een nieuwe hobby en toch, zo te lezen, redelijk snel werk hebben. Geniet lekker verder en ik blijf jullie volgen.
    Groetjes Bertha


  • 31 Maart 2012 - 16:11

    Iman:

    JACCO
    If, if. Amazing, incredible, ongelooflijk dit allemaal. Kun je je voorstellen dat ik strontjaloers ben en nu af en toe denk.Wat.........., als ik een ticket koop, de deur op slot draai en ........ Kan niet, mag niet, kinderen, bedrijf, verplichtingen, mensen die op me rekenen Maar wat als ik 35 jaar jonger was, vrijgezel en het voorgaande niet had? Wauw? Sla alles op en vergeet het van je hele leven niet meer.

  • 06 April 2012 - 20:15

    Pahenry:


    Nice pictures, boys!

    Ik bedacht net, terwijl ik de foto's nog eens zat te bekijken,
    dat jullie inmiddels twee maanden 'down under' zijn mannen.
    Wat gaat de tijd snel. Enjoy it!

    greetz pahenry

  • 09 April 2012 - 21:35

    LAUEA AND ALICE:

    SAY HIIIIIIIIIIII
    YOU GUYS ARE OUR HEROS
    WE SALUTE
    YOU
    ALTHOUGH IT IS VERY SHAMEFUL THAT WE CAN SEE YOUR
    NECK WE STILL THINK YOU ARE OK
    I HOPE AUSTRALIA IS WARM AND SENSETIVE FOR YOU
    AND I HOPE YOU HAVE FACTOR 50 FOR YOUR SHAME SPOT.
    BIG LOVE FROM THE UNITED KINGGGGDDOOOOOOOOOOOM
    SDM

  • 24 April 2012 - 18:39

    Dia:

    Hallo Wesley, meteen na je sms-je de pagina opgezocht. Alle foto's bekeken. Wat een geweldige reis maken jullie!! Geniet er van!! Groetjes Dia.

  • 26 April 2012 - 12:16

    Katie :

    JALOERS!! Vet mooie verhalen! Can't wait to go back! Have fun guys xxxxx

  • 02 Mei 2012 - 23:10

    AJAX KAMPIOEN 31X:

    Dit is mijn club, mijn ideaal,
    dit is de mooiste club van allemaal.
    Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet,
    het kan dooien, het kan vriezen,
    we kunnen winnen of verliezen,
    maar een beet're club dan deze is er niet.

  • 13 Mei 2012 - 00:26

    Monique Koetsheid:

    Ha Kanjers,
    Leuk om te lezen en te zien hoe jullie het hebben daar.
    Jullie hebben het goed voor elkaar zo. Ik heb al eerder geprobeerd jullie te volgen.
    uhummmm ik realiseer mij dat t voor jullie heel simpel is...
    uiteindelijk lukte het mij jullie te vinden via google. Sorry duurde even dus...
    mmmmm leeftijd en a-technisch zijn speelt hier toch wel n rol geloof ik.
    Wat gaaf zo'n blog. en zeker die van jullie !!!!
    Ik zet de link gelijk op mijn bureaublad dat ik hem weer terug kan vinden.....
    Had ook van Ron gehoord dat jullie in de tomaten zitten en met z'n tweeën die kas runnen.
    Gelijk een goede stage voor volgend jaar, Wes.

    Ga eerst even uitvogelen hoe ik in de rest van de verslagen kan komen. En dan hoor je mij weer.
    By the way, ik heb wel veel aan jullie gedacht , dus geen desinteresse dat je nu pas iets hoort.

    Veel lief en knuf van MOnique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Bendigo

Jacco&Wesley

Actief sinds 06 Feb. 2012
Verslag gelezen: 550
Totaal aantal bezoekers 21107

Voorgaande reizen:

07 Februari 2012 - 10 Augustus 2012

Half jaar Down Under

Landen bezocht: